søndag 15. juli 2012

Skrivesperre.

I det siste har jeg hatt litt skrivesperre og nok vært litt lat også derfor har det ikke kommet noen innlegg på ei stund. Det har ikke blitt så mange turer i det siste heller desverre pga jobbing og litt ruske vær, men her kommer da en liten oppsumering av de siste turene.

Onsdag 27 juni ble det et nytt forsøk i Bergsjøen. Stort sett pen og fint fiskevær så bettet var ganske bra. Det ble i alt 12 ørret denne dagen, de tre største på pene 400+350+310 gr, alle tatt på rappala. Det ser ut til å være mye ørret i Bergsjøen og de fleste størrelser ser ut til å være der så vi kan nok si at Bergsjøen er et bra ørretvann.

                                           En flott ørret på 400 gr.

Søndag 8 juli tok jeg meg en liten tur til Essentjernet, mest bare for å komme ut litt en tur og kjenne litt på hvordan kroppen fungerer. Det var gråvær og regn det meste av turen men da jeg var på tur hjem letta været. Siden det har regnet en del de siste dagene er det ganske vått i åsen. Det ble ikke så mye fisking men jeg fik da lurt opp 8 abbor som totalt veide 410 gr, alle tatt på mark. Veien hjem gikk via Monssætera og her fant jeg en død lamunge midt på vollen, jeg fikk tak i David som eide den og han lovet å fjerne denne.

                                             Essentjernet en grå og regnfull juli dag.

Stort sett er jeg mest alene på tur på denne tiden av året men tirsdag 10 juli ville Gro og far en tur på åsen så jeg ble med dem. Vi gikk fra Storbrennkrysset og til hytta før vi fortsatte til Bergsjøen og tok veien derfra tilbake til bilen. Det ble en rolig rusletur i brukbart vær.

                                          Et sjeldent og uvanlig syn, Far og Gro på hytta.

Torsdag 12 juli var det klart for et nytt forsøk på Bergsjøen, værmeldinga var ikke den beste men jeg hadde så mye annet å finne på så da tok jeg en tur. Det ble gråvær og regn  hele dagen så jeg ble selvsagt gjennomvåt. Bette var ikke særlig bra men for første gang i år fikk jeg abbor i Bergsjøen, i alt 6 stk på mark den største på pene 230 gr. Det ble også 6 ørret men ingen store i dag. Gjennomvåt og litt lei tok jeg tidlig kvelden.

                                           En sprek Bergsjøabbor på 230 gr.

Nå blir det jobbing noen dager framover men snart er det ut på tur igjen og da lover jeg å bli litt flinkere til å legge ut historiene ettersom så det er bare å følge med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar