torsdag 28. februar 2013

Et nytt mål nådd.

Søndag var det igjen klart for fylkesmesterskap på Lønnsjøen. Noe av det jeg føler at jeg mangler å ha oppnådd i konkuranser er en individuell medalje i FM i isfiske men jeg har da heller ikke staset så voldsomt hardt for å nå det målet de siste årene.

Sol og pent vær, fin tempratur og bra forhold på isen, bra med deltagelse, alt lå til rette for en fin konkuranse dag på Lønnsjøen. Som fisker er jeg oppvokst på Lønnsjøen men har bortsett fra et par klubbmesterskap aldri fått det til noe særlig på Lønnsjøen  og siden jeg ikke har fiska så mye ennå i vinter var heller ikke forventningene særlig store. Som venta satte det seg mange på midtgrunna, jeg valgte derfor å starte litt nærmere eriksenkanten for å komme mer alene. Jeg fiska meg litt mot midten og alt i 3 el 4 hullet fikk jeg fisk, jeg begynte som vanlig med lokkemeite men skjønte fort at bettet var treigt i dag og gikk derfor raskt over til mormyskha og fiska med det resten av tiden. Det ble da en og annen abbor men flest små og kun 1-2 i hullet men siden jeg så at de fleste andre flytta seg rundt så tenkte jeg det var best å holde meg der det var fisk.

Etterhvert kom Kenneth og begynte å fiske i mine gamle hull og vi ble fiskende på samme området resten av tiden, både Halfdan og Sonni fiska seg innom men de forsvant fort igjen bare Aasmund slo seg til ro rundt oss og siste drøye halvtimen kom også Odd Henning og det ble da tatt litt fisk her men merkelig dårlig til Lønnsjøen å være. Slik bettet var regna vi med at det kom til å bli veldig jevnt og vi var også usikre på om noen ellers hadde klart å få noe men vi jobba og sto på helt til siste slutt.

Det viste seg at det ble så jevnt som frykta siden ingen hadde fått noe særlig med fisk. Jeg endte opp med 21 abbor som veide 1230 gr, Kenneth stoppet på 1170 gr mens Aasmund hadde 810, likevel ble det Geir Arne som vant, han hadde klart å lure opp 20 gr mer enn meg og stoppa på 1250 gr. Tett og jevnt altså og en fin og herlig kamp, i første omgang mot Kenneth siden vi jo fiska på samme plassen det meste av tiden. I lagkonkuransen ble det en klar seier til oss med nesten 1 kg siden både Kåre (1130 gr) og Helge (970 gr) hadde truffet ganske bra. Det ble altså sølv individuellt og gull på lag, dette gikk over all forventning og det var utrolig morro å få det til så bra en gang, dette gir ny og forsterka lyst til de konkuransene som nå venter utover.

Til helga er det NM og det skal bli både spennende og morro å prøve nye vann i et nytt og for meg ukjent område, målet er premie begge dager, uansett så gleder jeg meg.

                                            En flott vinterdag på Lønnsjøen.

                                           Halfdan i dyp konsentrasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar