lørdag 17. mars 2012

Klubbmesterskap

Det er en stille og grå mogren på åsen og alt er stille, merkelig stille, det ligger spenning i lufta for i dag er det klubbmesterskap på Lønnsjøen.

8 stk møter opp og det er en spendt gjeng som rusler ut på isen som idag byr på perfekte forhold, blankis med kun enkelte små snø flekker. Jeg velger i dag å begynne øverst på midtgrunna og fisker i 4-5 hull men har kun to bett så jeg flytter meg litt inn mot hansenvika men heller ikke her er det fisk idag. Noe må gjøres så jeg setter kursen opp til gransvika og her er det ihvertfall litt liv. Jeg fisker meg litt rundt fram og tilbake i vika men får vel kun ca 15 fisker og mister igjen for mange til at dette kan gå bra. Med en snau time igjen må jeg finne på noe og fisker meg nedover igjen men uten å kjenne fisk før jeg kommer tilbake på midtgrunna, i to gamle hull tar jeg ca 25 abbor siste 20 min, jeg får klart mest på lokkmeite men i det siste hullet tar jeg nesten alle på mormyska. Det gjorde godt å treffe det men jeg er virkelig i tvil om dette vil holde til seier, jeg har sett lite til de andre og det kan bety at en eller flere av dem har truffet fisk.

Jeg teller opp fangsten og finner ut at jeg har fått 39 abbor. Jeg rusler tilbake og møter en litt skuffet gjeng som tydligvis neppe kan ha fått mye fisk. Vekta stopper på pene 3850 gr, nesten 1 kg mer enn jeg hadde trodd, det holder heldigvis til å bli Klubbmester siden de andre til sammen kun har fått totalt 1930 gr, skuffende bett men slik er Lønnsjøen

Selv om jeg ikke fiska særlig godt i dag hverken teknisk eller taktisk men det holdt til seier og da er jeg fornøyd, dette var morro.

                                             Fine forhold på Lønnsjøen i dag.

                                           Snøen blir nok liggende litt til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar