fredag 15. juni 2012

Ørretfiske på Begsjøen.

Også i dag regner det når jeg for andre dag denne uka ror ut på Bergsjøen så dette kan bli nok en våt og klad dag. Jeg er likevel spendt på hva denne dagen kan by på siden det var ganske ok bett under regnværet på tirsdag.

Sakte ror jeg meg ut på Bergsjøen, kaster ut rappalaen og dregger meg over sjøen og helt inn i Grønnsjøvika men jeg kjenner ingenting men siden det regner ganske jevnt begynner jeg å bli litt våt alt så det lover ikke helt godt. Jeg bytter til en annen rappala og begynner å kaste men det virker helt dødt så jeg fisker meg utover fra vika og langs Nysæterfjellet og endelig begynner det å bite litt men det er kun småfisk så jeg setter dem ut igjen. Etterhvert gir heldigvis regnet seg og etterhvert som jeg kommer litt utover sjøen blir også bettet noe bedre og en og annen steike fisk havner i bøtta. Jeg tar ei lita pause ved hytta til Asbjørn for å pynte fiskene jeg har fått så langt, det gjør godt å strekke på beina litt og nå er også været blitt ganske bra. Nå velger jeg å fiske langs Bergsjøbrenna og mot Grindberget men her er det dårlig så det blir kun en ørret på hele strekka.

Etter ei kort matpause er jeg i gang igjen, denne gangen fra brøttet og langs veien men også her er det dårlig bett, kun to ørreter havner i båten, den ene er likevel dagens største, den veier 265 gr og har faktisk en abbor på ca 8-10 cm i magen. Alt i alt var bettet helt greit men litt pussig er det at jeg nå disse to dagene kun har fått ørret og egentlig overraskende mange små. Bergsjøen er nok et bedre ørretvann enn mange tror.

Brukbart fornøyd med dagen ror jeg inn igjen, 12 ørreter er helt greit og det kommer nok dager med både bedre bett og større fisk. En ganske lang dag avsluttes med styremøte før kursen går hjem igjen. I morgen er det atter en dag og da er det en spennende konkuranse så får vi se hvordan det går, spennende blir det ihvertfall.

                                           Ørretet fra Bergsjøen.

                                            Etterhvert ble det sol og pent vær i dag.

                                            Dagens største Ørret, 265 gr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar