søndag 10. juni 2012

Spennende konkuransedag.

I dag var det klart for Klubbmesterskap i meite som i år skulle avholdes på Lønnsjøen. Jeg kjenner Lønnsjøen bedre enn de fleste så noen mente at dette burde være lett match for meg men jeg er både usikker og spendt på hva jeg kan få til. Det er svært sjelden jeg fisker fra land på Lønnsjøen så jeg er ganske usikker på hvor jeg bør fiske og i tillegg har jeg jo knapt fisket noe til nå i sommer så derfor tror jeg at det kan bli en jevn og spennende kamp i dag.

Det er litt lett overskya men det ser ut til at sola snart skal bryte igjennom så det ser ut til å bli en litt dag. Litt etter litt samles vi på hytta på Lønnsjøen og det er en spendt gjeng som gleder seg til å utfordre hverandre igjen, desverre er det kun 7 som møter opp men det skal bli spennende likevel.

Som de eneste rusler Helge og jeg utover langs østsiden av Lønnsjøen, jeg stopper ved Seierstadhytta for å starte der mens Helge rusler videre utover. Stanga monteres og klokka går litt sakte mot 11 men endelig er det klart til å starte. Til å begynne med kjenner jeg ingenting så jeg prøver litt frem og tilbake på plassen her og snart er de to første fiskene på land men etterpå kjenner jeg ikke mer så jeg velger å flytte på meg. Jeg fisker meg oppover og prøver de fleste plassen men bettet virker tregt, der det biter er det bare en fisk før det blir dødt igjen. Etter hvert er jeg kommet opp til hytta vår og i kanna mi ligger det 2 abborer og 2 ørreter, ingen god start men det er lenge igjen. Jørgen fisker på andre siden og litt tilfeldig følger vi hverandre oppover.

Jeg kaster ut ved hytta men merker ingenting på første kastet men på andre kastet sitter en ny pen ørret på kroken. Dette hjalp bra men jeg trenger flere fisker så jeg kaster ut igjen på samme plassen og nå blir det mer fart i sakene, nå biter det på nesten hvert kast og i alt 11 abbor kommer på land, nå begynner det å se bedre ut og jeg håper på at jeg nå nok kan være med å kjempe om seieren i dag. Brått blir det stille så jeg flytter meg videre oppover men får kun 2 abbor og 1 ørret til så jeg bestemmer meg for å fiske meg nedover igjen men jeg merker ikke noe mer så kansje det ikke holder likevel? Jeg teller opp og finner ut at jeg har fått 4 ørret og 15 abbor, en grei fangst men holder det til seier?

Da Helge og jeg ankommer hytta er de andre alt på plass og det virker ikke til at de har fått så mye og det viser seg å stemme. Kåre har fått 240 gr og blir nr 3, Helge veier inn 740 gr og blir med det nr 2, fangsten min veier 1660 gr så dermed ble det en klar seier til meg og jeg puster lettet ut, det er alltid morro å vinne.

Vi slapper av og koser oss i det fine været og tar det med ro, det sosialet er jo trossalt det viktigste med en slik dag. Vi er alle enige om at det var en flott dag og derfor gleder vi oss alt nå til å møtes til ny dyst neste helg, da er det langt mer åpent om hvem som kan vinne.

                                            Som vanlig er det stille og fint på Lønnsjøen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar