søndag 5. august 2012

Ikke helt min dag.

Livet går litt opp og ned og ikke alle dager kan være bare topp, fra tid til annen vil det komme dager da ting butter litt imot og dagen i dag ble desverre nettopp en slik dag, kansje mest fordi jeg kansje hadde litt for store forhåpninger til denne dagen.

I dag skulle jeg tilbake til Jølster, det er vel 5 eller 6 år siden Kjetil, Knut og jeg var der et par dager og da fikk vi ganske bra med fisk men ingen store. Nå som jeg endelig skulle tilbake hadde jeg jo håpet å få litt fisk men slik skulle det ikke gå i dag. Jeg begynte å fiske på de samme plassene, på første plassen får jeg ei stor løye og en liten ørret mens ellers er det dårlig. Andre plassen gir kun et bett, da jeg skal tilbake i bilen får jeg ikke åpnet bagasjelokket og det er jo litt krise siden det aller meste av utstyret og marken min er inne låst samt maten og drikket mitt, det dreper jo det meste av fiskelysta. Heldigvis er Spar i Jølster åpen så jeg for heldigvis tak i litt mat og drikke der.

Med litt bedre mot setter jeg kursen tilbake til Viksdalen for å prøve der, ihvertfall for å redde litt av æra selv om jeg nå har kun mark å bruke. Det blir ei grei fiske økt selv om bettet er heller tregt, det blir kun 4 ørreter, den største 205 gr, så var ihvertfall noe av æra redda.

Så setter jeg kursen tilbake over Gaularfjellet etter en dag som ikke ble helt som forventa men det er ikke så mye å gjøre med akkuratt nå men slik er nå livet da. Det er ikke første gangen dagen ikke gikk helt bra så jeg vet med stor sikkerhet at de gode dagene vil fortsette å komme så det gjelder jo bare å komme seg videre og glede seg til dagene som kommer, enten det blir her eller på mer hjemmlige trakter.

                                              Jølstervannet.

                                           Ørret fra Viksdalsvannet.

                                            Viksdalsvannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar