lørdag 4. august 2012

På artsjakt i sjøen.

Det mest spennende med å fiske i sjøen er at man aldri helt kan vite hva som sitter på kroken og når det ikke er utsikt til å få storfisk er det jo spennende å se hvor mange arter man kan få.

Siden jeg ville ha en litt roligere dag i dag ville jeg bruke dagen til å fiske i sjøen i nærområdet rundt Balestrand for å se hvor mange ulike arter jeg kunne få. Det ble to økter i dag, første økte gikk utover mot Lånefjorden mens andre økta ble lagt til Sværefjorden og Vetlefjorden. I all hovedsak fisket jeg med mark men prøvde litt med sluk også men det endte uten bett. Jeg tok det ganske med ro i dag så fiskinga ble derfor ikke veldig inntens.

Ved opptellinga viste det seg at jeg i dag har minst 7 ulike arter, Blåstål/Rødnebb, Gylte (berg evt også grønn), Bergnebb, Lyr, Torsk, Fløyfisk? (vanlig el flekk) og en kansje to arter til jeg ennå ikke helt har klart å finne ut av ennå..

I tillegg så jeg også i dag 5-6 stk at en slags type delfin og 1 mink så alt i alt ble dette en ganske bra og rolig dag i pent og varmt vær. I morgen går turen innover mot ferskvann på jakt etter mer ørret.

                                             Blåstål er en flott og fargerik fisk.

                                            En liten Mink titta innom i dag.

                                            Sværefjorden.

                                              Vetlefjorden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar