onsdag 17. oktober 2012

Kort møte med vinteren.

Etter den spennende helga gjorde det godt å ta en fridag på mandag men også litt nødvendig siden det kom snø søndag kveld, derfor valgte vi å vente til tirsdag morgen før vi på ny satte kursen ut på åsen.

Som venta var det snø på åsen men ikke riktig så mye som frykta, kun 3-5 cm. I dag var det Maridalen som sto for tur, det er ikke så ofte vi prøver her men det blir da som regel en tur her iløpet av høsten. Jeg går litt ned på myra før jeg slipper Zenta, jeg rusler sakte nedover mot Maridalen mens Zenta slår bra ut å håp om å finne ferske harespor selv om jeg ikke er særlig opptimist men det er lov å håpe. Vi kommer ned til Maridalen, rusler så videre mot Ottersveen og oppover Bjørkesæterlia helt opp til Bjørkesætera men selv om Zenta jobber trofast og godt finner vi ingen harespor, vi finner kun spor etter ekorn, rådyr og elg og støkker et par orrfugler så slik sett opplever vi da litt i dag også. Da Zenta finner ei elgvom i kanten på den gamle hogstflata mellom Bjørkesætera og veien velger jeg å koble og rusle hjemover.

Ja ja så skjedde det ikke så mye i dag men det ble et møte med vinteren selv om jeg håper og tror at denne snøen snart blir borte igjen. Det ble ganske bra vær og vi hadde en fin og rolig dag på åsen så vi får si oss fornøyd med det i dag.

                                           Tidlig morgen på Maridalen.

                                           En forsmak på vinteren.

                                           Det er jo trossalt vakkert med snø da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar