mandag 9. september 2013

Et år er gått.

Et år er gått og igjen står vi klare til årets høydepunkt, Harejekta. I morgen bærer det igjen ut til skogs for nye flotte høstdager og fine hareloser, dager da vi kan kose oss rundt bålet og nyte livet.

Siste del av fiskesesongen er nå unnagjort og det ble ikke så mye å skryte av. Fylkesmesterskapet på Bergevannet ble for min del en ren fiasko, to ørreter holdt kun til en 7 plass, men takket være bra jobbing av Helge og Kåre klarte vi å dra i land 2. plassen i lag konkuransen. Turen til vestlandet ble derimot en fin opptur selv om været var litt opp og ned. Bettet var ikke helt det store men noen fine økter ble det da, jeg flytta meg litt rundt i Viksdalsområdet og prøvde de fleste vannene der. Det ble totalt 73 ørret, mest smått, de to største var 315 og 310 gr. Jeg fiska mest med mark men prøvde også litt annet men uten særlig suksess. En dag gjorde jeg en runde i sjøen i området Høyanger-Balestrand, det ble ikke så mye fisk her heller men en torsk på 655 gr redda det meste av dagen.

Etter hjemkomsten fra vestlandet er det kun blitt en rolig dag med fisking på Lønnsjøen som ga meg 4 ørret og 2 abbor, det var en fin dag og kveld så da får det være at det ikke ble så mye fisk. Ellers har jeg jo rusla noen turer på åsen og hadde blandt annet en flott tur på Skålåsen hvor jeg så hele 4 storfugel.

Nå venter altså jakta og jeg gleder meg. Zenta er nå blitt 12 år så det blir nok en rolig høst vil jeg tru så vi får håpe på mange fine dager i flott høstvær. Uansett så er et år gått og vi står igjen foran dette årets store høydepunkt og vi gleder oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar