tirsdag 19. juni 2012

Borte flause

På søndag deltok jeg, Kåre og Helge på en meitekonkuranse på Laen i Vest-Torpa men det ble ingen god dag for noen av oss.

Av og til må man ta turen ut av sine hjemmlige trakter og ta utfordringer nye steder så derfor tok vi turen til Laen for å se hva vi kunne få til der. Oppmøte var ganske bra, 28 deltakere totalt. Vannet så ganske fint ut men litt lite, vi kunne også fiske på et annet vann litt lenger ned så Kåre og Helge gikk dit mens jeg satset på Laen. Været var ganske bra så jeg hadde trua på at det burde være mulig å få brukbart med fisk. Etter å ha fisket meg rundt ca halve vannet den første timen hadde jeg fortsatt ikke merka fisk og sett kun ett eneste vak, her kan det umulig være mye fisk. Jeg går tilbake og begynner nå å fiske meg opp langs andre siden og etter 1 time 10 min har jeg endelig et bett i hvertfall.

Bettet ga meg et lite glimt av håp og ca 10 min senere er det endelig fast fisk, en kampvillig ørret på pene 291 gr, etter det kjenner jeg ikke mer, dette gikk ræva for å si det forsiktig. Kåre har fått 1 abbor og 1 ørret som totalt veier 507 gr, Helge har ikke fått fisk, dette gikk virkelig dårlig for oss alle tre, Kåre blir nr fire og får premie, en lille auren sluk, kansje like greit at det ikke ble noen premie på meg i dag likevel da.

Ja ja da var den dagen unna gjort, artig å prøve på nye steder men det ble en nedtur. Nå blir det nok ikke flere konkuranser før i august, da er det fylkesmesterskap på Essentjernet så vi får håpe det går bedre der.

                                           Laen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar