onsdag 9. januar 2013

Ventetid.

Mens jeg venter på at det skal bli noen turer igjen, noe som ikke blir så alt for lenge til håper jeg, så er dette ei fine tid å bruke på å minnes alle de flotte turene jeg har vært ute på og alle de flotte og minneverdige opplevelser jeg har hatt. I dag vil jeg ta dere med tilbake til den 15 februar i 2008 for å gjennoppleve en flott vinterdag på Grønnsjøen, historien vil bli gjenngitt slik jeg skrev den i dagboka den gangen, kos dere.

Det vakre vinterlandet.

Tidlig denne flotte fredagen spenner jeg på meg skiene og går ut fra bommen ved Grønnsjøbekken og følger denne oppover. I pent vintervær er det en fin tur på ganske godt føre. Etter en rolig tur når jeg grønnsjøen og finner meg en fin leierplass i sola før jeg begynner fiskinga. Det er fint føre på isen men fisken biter dårlig. Jeg fisker meg helt ned til Monssætervika og noen abborer er det blitt.

Jeg setter mormyskhastikka fra meg ved hullet for å kikke meg litt rundt, da jeg kommer tilbake ser jeg at det sitter på fisk, jeg drar forsiktig i sena og kjenner med en gang at det er stor fisk på gang. Jeg kjører den pent og tar den forsiktig men likevel ryker sena i hullet men jeg er heldig og får tak i fisken som er en flott ørret på36 cm og 430 gr. Dette var kjempe morro og turen er på mange måter redda.

Jeg slapper av og nyter dagen, det smaker godt med mat og nykokt kaffe der jeg sitter og nyter livet i sola. Jeg fisker meg rolig gjennom resten av denne flotte dagen, det blir nesten bare småfisk så jeg ender på 28 abbor som totalt veier 880 gr i tillegg til den flotte ørreten da.

Godt fornøyd med denne flotte vinterdagen pakker jeg sekken og setter kursen hjemover. Det ble akkuratt en slik flott og fin vinterdag som man drømmer om, en av de flotteste dagene på svært svært lenge. Takk for i dag.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar