onsdag 28. mars 2012

Når tankene igjen drar på vandring.

Hele mars har til nå vært uvanlig varm og nede i bygda er all snøen for lengst borte og vi har begynt på det som kan bli en lang vår. Det varme været har også tatt kraftig på isen og det meste av konkuranser som skulle vært framover er avlyst, synd for jeg hadde gledet meg til flere av dem. Det ble en kort isfiskesesong men det ble fine turer og gode minner, men hva nå???

Tankene har alt begynt å dra seg framover våren og hva jeg kan bedrive tiden med nå framover. Ei lita stund nå kan det bli litt vanskelig å ta seg ut på noen lengre turer siden snøen jo blir råtten og det er nok litt for mye til å gå på beina særlig langt ennå, skiløypene holder nok litt til men utenfor dem vi det nok bli vanskelig å gå så da begrenser det seg jo litt hva man kan begi seg ut på men noen tanker og planer har jeg da så får vi se om de lar seg gjennomføre.

Tankene drar seg ennå lenger, fram til den tiden da snøen og isen er borte og sommeren igjen begynner å vise seg fram. Kansje kan det bli en rekord tidlig start på sommerfiske sesongen, kansje alt rundt 1 mai? Hvem vet, vi får se men uansett så gleder jeg meg. Jeg tror at denne sommeren vil bli noe anderledes enn tidligere år, jeg har nemlig litt planer om å prøve litt andre vann og områder enn jeg vankigvis bruker, jeg er lysten på noen nye utfordringer, gå opp noen nye stier og se hvor de kan føre meg, dette kan bli spennende. Uansett hvor de nye stiene tar meg så er det bare å følge med for jeg kommer til å fortsette å fortelle om mine opplevelser.

                                            Vårflom i Humla, april 2011.

                                             Vårmorgen på Vestramyra, april 2011.

                                           Vårdag på Hoelsætera, april 2011.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar