lørdag 3. mars 2012

NM Lag

Så var det igjen tid for nm da og i år er det Rokosjøen som er utfordringen. Det er to år siden sist jeg var med i nm og i vinter så har det blitt lite fisking så forventningene er ikke så store for min del, men det skal bli gøy likevel.

I sol og flott vær og med perfekte forhold på isen kan dette bli en fin dag. I dag er det lagkonkuranse og også idag fisker jeg på lag med Kåre og Helge. Vi bestemmer oss for å holde oss litt i nærheten av hverandre i håp om at vi kan utnytte det hvis en av oss finner fisk. Vi går rett over på andre siden og starter der men det virker til å være helt fisketomt der så vi fisker oss utover og inn igjen mot andre siden. Her finner jeg et område med litt fisk litt utenfor der det sitter ganske mange. Jeg får etterhvert noen abborer men dem er små og kun en til to i hvert hull.

Vi fisker oss litt fram og tilbake i dette område resten av tiden, prøver i både gamle og nye hull men det ser ikke ut til at det vil seg i dag og å gå andre steder ser heller ikke ut som noe alternativ. Ved opptellinga viser det seg at jeg har fått 26 abbor som totalt veier 597 gram, totalt på laget får vi 1497 gram så vi ender helt nede på en skuffende 45 plass.

Vel imårrå er det nye muligheter i den individuelle NM konkuransen, det er i den andre enden av Rokosjøen, der har jeg aldri fisket så det skal bli spennende å prøve. Målet er ihvertfall å få premie.

                                            Helge og Kåre gjør seg klare til start.

                                             Folksomt på Rokosjøen i dag.

                                             Dagens dårlige resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar