søndag 4. mars 2012

NM, på det jevne.

Så var det klart for årets Nm i isfiske som i år foregår på Rokosjøen. Etter den dårlige innsatsen i går har jeg bestemt meg for å stå på og vise at jeg kan mye bedre.

Lett overskyet vær med en liten kald trekk møter oss i det vi går ut på isen, ellers er forholdene perfekte. Jeg velger å stole på Kenneth og Thomas og slår følge med dem mot noen øyer ca midt i vannet, der ser det faktisk fin ut. For å komme litt unna de andre stopper jeg opp og prøver litt i enden av en av de små øyene. Alt i første hullet sitter dagens første abbor men det er også den eneste i dette hullet, i hull nr to tar jeg også en abbor, det er ihvertfall en start.

Jeg fortsetter å fiske meg rundt i samme område hele tiden og plukker en og annen abbor men finner ingen virkelige god hull. Jeg bruker nesten kun lokkmeite i dag men tar også noen få på mormyskha. En drøy time før slutt flytter jeg meg litt lengre utover og her er det faktisk mer fart i fisken og jeg tar ganske bra i tre-fire hull så jeg føler at jeg ihvertfall har kommet litt på glid men det blir nok ikke særlig bra i dag heller. I det siste hullet biter det brukbart men det hjelper jo ikke så mye da siden tiden jo går ut og jeg må gi, litt ergelig men slik er det.

Opptellinga viser at jeg har fått 65 abbor så viser seg å veie 1778 gr, det holder til 35 plass og det holder til premie så det målet ble ihvertfall nådd. Alt i alt må jeg vel si at det gikk brukbart idag så ingen grunn til å være helt misfornøyd. Årets norgesmester ble Paal Runden, det var morro at han klarte det, gratulere så mye.

Da var årets nm unnagjort, neste konkuranse for meg blir nok klubbmesterskapet om to uker men først håper jeg å få noen rolige og gode fisketurer på åsen, dager der jeg kan slappe av og nyte livet.

                                            En ny dag på Rokosjøen er igang.

                                            En litt grå men fin vinterdag.

                                         Dagens fangst på 65 abbor holder til en 35 plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar