torsdag 6. oktober 2011

Flotte dager.

Jakta til nå har vært rene eventyret, flotte dager og spennende loser. Mange gode opplevelser og minner har det blitt til nå. Vi gleder oss stort til hver dag, spendt på hva den nye dagen byr oss av opplevelser.

Også i dag blåser det ganske mye så vi er nok litt usikkre på hva som kan komme ut av denne dagen men spenninga er jo alltid der. For første gang i høst har vi tatt turen til Rådalen og er derfor spendte på hva som venter oss når Jørgen, Tom, Zenta og jeg rusler oppover til vollen i det det begynner å bli lyst. Zenta virker litt slapp og lite intressert i jobbe men etterhvert drar hun da ut og begynner å jobbe. Vi tar det med ro på vollen mens vi gjennopplever tidligere hendelser i området her, det har jo blitt noen etterhvert. Tranene på vindflomyra har som vanlig våknet og setter nå turen framover mot bygda, noen fly på vei til Gardermoen passerer også rett over oss ellers er det også idag helt stille i åsen.

Zenta har nå jobbet ei stund på foten på bakken helt ned mot Vindfloelva så jeg og Tom bestemmer oss for å gå etter for å holde litt kontroll på henne, vi slår oss til ro på bakken rett ovenfor der hun jobber og venter. Vi slipper å vente særlig lenge for endelig må haren også i dag strekke på beina. Losen går en fin runde oppover mot Rådalen før det blir stille, jeg begynner å trekke etter da hun brått skriker i og losen kommer nå rett tilbake mot meg men svinger brått av og går ned på veien der Tom får se haren. Nok en gang blir det tap men Zenta jobber godt og snart har hun haren på beina ennå en gang, nå kommer losen rett på meg og jeg får se haren i to korte glimt, en middels stor hare men faktisk ganske mye lys alt. Nok en gang går losen oppover til Rådalen hvor det ertterhvert blir tap. Nå hører jeg ikke mer fra Zenta og da jeg møter henne igjen velger jeg å koble, vi har hatt tre bra og spennende dager så vi er litt små slitene begge to derfor velger vi å gi oss. Vi rusler tilbake til bilen og her unner vi oss en matbit og ei lita rolig stund for vi reiser hjem igjen.

Også dagen i dag ble sen spennende dag med en god los, været ble også fint med sol og godt vær. Det er slike flotte dager som dette som gir livet en mening og vi nyter dem.

                                             Traner på tur til morgenbeite.

                                            Rådalskoia, et minne om tiden som var.

                                            Utsikt en flott høstdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar