mandag 27. februar 2012

Fylkesmesterskap

Da var det klart for en av vinterens faste begivenheter, nemlig fylkesmesterskapet i isfiske og i år skal det forgå på Lønnsjøen. Da jeg står opp viser gradestokken minus 11 grader men det ser ut til å bli en flott dag med fint vær. Siden jeg er med å arrangerer konkuransen så blir det ikke til at jeg kan satse for fullt men jeg må prøve å få stå på såpass at vi kan ta medalje for lag der jeg fisker sammen med Helge og Kåre.

Da det er tid for å gå ut på isen har 22 stk meldt seg på, noe som er det vi hadde forventa. Selv rusler jeg litt oppover og begynner utenfor gransberget og fisker meg litt oppover mot vika og finner en plass der jeg tar 5-6 abborer men med kun en i hvert hull er det ikke så mye å satse på. Jeg går litt nedover igjen og stopper på utenfor hytta for å prøve litt her fordi det er tungt å gå med snø og overvann til knea, har tar jeg tre små abborer til. Jeg går vidre nedover og treffer Kenneth og Tomas som fisker i øvre kanten av midtgrunna, jeg setter meg her og tar 4-5 abborer til. Noen minutter før det er slutt må jeg rusle inn igjen for å være på plass for å foreta veiing når resten kommer. Det viser seg at jeg har fått 13 abbor som totalt veier 1180 gr.

Innveiinga går greit og når alle er kommet inn igjen og resultatlista er klar viser det seg at Paal er blitt fylkesmester for tredje år på rad, selv ble jeg nr 8. Gjøvik og Toten SFK 1 lag med Thomas, Magne Olav og Aasmund blir fylkesmestere for lag mens Helge, Kåre og jeg blir nesten som venta nr 3 og får bronse.

Det ble en fin dag som gikk som forventa så alt i alt er jeg fornøyd med dagen. Neste helg går turen til Rokosjøen og NM, lørdag er det lag NM og jeg skal også der fiske sammen med Helge og Kåre. Søndag er det individuellt, selvsagt håper jeg på premie begge dager. Det er mange år siden jeg sist var på Rokosjøen så det skal bli spennende å komme tilbake dit.

                                            Ivrige fiskere på Lønnsjøen i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar