torsdag 2. august 2012

Mot vest - mot vest.

Etter en juli måned med mye regn og jobbing og lite fisking ser det ut til å bli bedre i august i hvertfall håper jeg det da jeg setter meg i bilen og setter kursen vestover mot Balestrand for noen dager med fisking. Etter ca 32 mil og 6 timer er jeg endelig framme. Nå skal jeg bare fiske og slappe av noen dager, jeg gleder meg.

I dag er det Sognefjorden som står for tur så får vi se hva den har å by på i år, i fjor opplevde jeg ihvertfall et spennende fiske. Austerheimneset blir første stopp i år, siden jeg ikke fiska her i fjor vet jeg ikke helt hva som venter meg her. Etterhvert finner jeg da en plass hvor det er mulig å fiske og kaster ut, jeg velger å starte med mark i dag. Det blåser litt friskt og bålgene slår opp på svaberget jeg står. Strømmen her virker ganske sterk så jeg må sette på ett xtra søkke. På tredje kastet er turens første på land, ei lita Gylte og like etter tar jeg ei til. Plutselig kjenner jeg et solid napp og kjenner at noe sprekt har tatt marken og etter en fin kamp kommer turens første makrell på land, ikke så veldig stor, "kun" 205 gr men morro likevel. Jeg bytter til sluk men merker ingen ting.

Nå setter jeg kursen mot Vadheim, Gaular og helt inn til Førde men jeg finner ingen fine plasser det er fint å fiske så jeg setter kursen tilbake mot Lånefjorden for å prøve der. I Lånefjorden fikk jeg bra med fisk da jeg var her i fjor så jeg er spendt på hva jeg kan få her i år. Igjen satser jeg på mark og etter hvert blir det da brukbart med fisk, Makrell, Rødnebb/Blåstål og Gylte, ingen store men morro likevel.

Slik brukbart fornøyd med dagen velger jeg å avslutte tidlig i dag, jeg har ferie og er her kun for å slappe av og ta livet med ro. Det blir mer enn nok fisking i dagene som kommer, jeg håper og tror at det blir fine dager.

                                             Turens første fisk.

                                            Utsikt over Balestrand.

                                            Lånefjorden.

                                           Austerheim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar