fredag 28. september 2012

I med og motgang.

Det er ofte slik både på jakt og ellers i livet av med og mot gang ofte er selvforsterkende, har man først kommet inn i en god stim går tingene ofte av seg selv men har man møtt en tøff motbakke så vil den på en måte ingen ende ta.

Zenta og jeg er spendt på hva denne dagen kan by oss da vi rusler stigen oppover mot Vollumsætera, etter noen dagers hvile så er vi begge ivrige etter å ta fatt på nye dager. Vi følger stigen oppover og Zenta drar ivrig ut mens jeg rusler etter og helt opp på vollen, Zenta kommer innom en liten tur og får med seg noen god ord på veien før hun drar ut igjen, det gjør godt å se at hun nå virkelig har funnet tilbake til god gammel form, her er hun i sin verden, det er dette hun trives med, det er dette som er livet hennes. Jeg finner meg en plass ved størhuset og setter meg der siden jeg ser at Zenta har kommet over interesante lukter øverst på vollen, nå er det ikke annet å gjøre for meg enn å vente.

Tiden går uten at noe skjer, det eneste jeg hører er tranene og orrhanene nede på Vindflomyra, det er et kaldt drag i lufta så det blir kaldt å sitte her å vente. Zenta jobber med sitt så jeg har ikke noe annet valg enn å vente. Etterhvert kommer sola opp men det vil ta tid før den varmer noe ennå. Siden jeg reiste rett fra jobb begynner jeg å bli sulten så da passer det jo fint å fyre opp bålet så det kan bli både mat og kaffe. Jeg finner meg en fin plass i sola som nå også varmer ganske bra, jeg sitter der og slapper av og nyter denne fine høstdagen og maten smaker utrolig godt akkuratt nå sammen med sterk nykokt kaffe, kan man egentlig ha det bedre?

Ja man kan ha det litt bedre, losen mangler, Zenta jobber trofast og godt men haren vil ikke på beina i dag så etter godt over fire timer på fot gir vi opp og rusler hjemover. Det ble en fin og stille og rolig dag men det viktigste manglet, losen. Det ser ut til at vi har kommet inn i en litt bratt motbakken der ting ikke går helt vår vei men vi gir oss ikke vi skal overvinne denne motbakken, vi kommer tilbake.

                                           Vollumssætera en vakker høstdag.

                                           Det er stille og vakkert her inne på åsen.

                                           Vollumsmyra i høstdrakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar