fredag 14. september 2012

Rusletur i gråvær

Arbeidsuka er endelig over og siden været faktisk ikke var så aller værst da jeg kom hjem så valgte jeg å pakke sekken og ta med meg Zenta en tur på åsen i dag. Selv om ikke trua var særlig stor i dag så hadde jeg ikke så fælt mye annet å ta meg til i dag og Zenta har jo kun godt av å komme seg ut på åsen en tur.

I ganske sterk vind med litt lett yr så ble Zenta i dag sluppet på Hoelsætera, en plass det så og si alltid er hare men med de vanskelige forholdene som det var i dag så er det ikke alltid at det hjelper. Zenta jobber bra men det ser ikke ut til å være noe fot her i dag så vi rusler sakte nedover lia mot Trevægskjella, i myrdragene nedover her bruker det alltid å være hare men i dag ser det ikke ut til at det lufter noe. Siden jeg reiste rett fra jobb i dag så er jeg litt trøtt og sliten og også litt sulten så snart finner vi oss en fin og lun plass inne i skogen og fyrer opp bålet som lyser opp og varmer godt denne grå og små kalde septemberdagen. Mat og nykokt kaffe smaker i dag utrolig godt og jeg kjenner at kroppen vokner litt til liv igjen, siden det ikke er noe å jobbe med for Zenta har hun også slått seg til ved bålet. Vi sitter der og slapper av og koser oss og nyter ei stille og rolig stund på åsen.

Når bålet er slukket rusler vi lia oppover igjen mot Hoelsætera men selv om Zenta fortsatt jobber godt finner hun ingen fot og i det vi kommer fram på vollen igjen kobler jeg henne. Det ble en rolig dag i grått og stusselig vær men vi fikk da rusla oss en runde begge to, noe vi begge har bare godt av. I det regnet øker på går turen hjemover igjen men en ting er sikkert, vi kommer snart tilbake.

                                           Her har sterke naturkrefter herja.

                                           Pen utsikt selv i gråvær.

                                 Zenta ser utover sitt rike mens hun slapper av ved bålet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar