fredag 30. september 2011

De rolige dagene

Jammen er livet som jeger et godt liv, vi opplever rolige, gode og flotte dager, dager og opplevelser vi skal bære med oss videre i livet, minner vi kan hente fram på grå og kjedelige dager, minner vi kan bruke til å skape drømmer om de dager som kommer. Selv de dager som blir rolige og uten spessielle hendelser kan også gi gode minner, man må bare lære seg å se det positive i den dagen man har hatt, dagen blir slik man gjør den, minnene blir slik vi selv skaper dem og livet som jeger skaper mange fine dager og gode minner.

Etter noen hviledager er vi litt spendt på hva dagen vil bringe. Det er en varm morgen med tørr bakke så vi er litt i tvil om hva vi kan få ut av denne dagen, men som alltid er vi likevel opptimister i det vi går ut fra veien i Vollumsdalen. Zenta drar som vanlig ivrig ut men finner fort ut at det er heller dårlig med fot i dag. Vi finner ganske mye haremøkk så da må det jo være hare i nærheten. Vi gir Zenta god tid til å lete og etterhvert finner hun en svak fot og begynner å jobbe på denne. Tiden går og det forblir stille i åsen idag, vi finner ut at det er tid for kaffe og litt mat og snart er kjelen på plass over bålet. Zenta jobber godt men i dag blir det ingen los, men det gjør ikke noe. Tom må reise litt tidlig hjem og siden han treffer Zenta like ved bilen tar han henne med seg hjem, ingen vits å sløse med kreftene idag siden det kommer flere dager.

Jeg har god tid idag og synes det er litt for tidlig å dra hjem. Jeg legger derfor turen innover dalen og opp på Bratmyra og videre til Vollumsætera hvor jeg får ei flott hvilestund i sola. Det er helt stille i åsen, jeg slapper av og nyter denne flotte høstdagen og håper at vi får mange slike flotte dager framover. Etter hvila tar jeg turen rett ned igjen til bilen. På veien hjem treffer jeg Arvid, jeg stopper og vi blir sittende og snakke om jakt og hunder ei god stund. Det er viktig å ta seg tid til å snakke med andre jegere, utveksle erfaringer og historier etc men desverre går tiden altfor fort og jeg må sette turen hjemover.

Idag skjedde det egentlig ikke så mye spennende men det var likevel en flott og minnerik dag, en dag da man kan roe seg helt ned og bare nyte livet, den flotte dagen og den utrolig vakre naturen vi har her i vårt paradis på Totenåsen, jammen er jegerlivet godt.

                                           Vollumsdalen en vakker høstmorgen.

                                             Bratmyra i flott høstsol.

                                               Vollumsætera en vakker høstdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar