lørdag 3. september 2011

Mens vi venter

For oss harejegere er det 10 september som er dagen med stor D eller J-dagen for jaktdagen. Dette har vi gleda oss til i snart ett år så ventetida disse siste dagene er laaaaang, derfor må man jo finne på noe for å få tiden til å gå. Jeg bruker å ta turer rundt i terrenget for å se hva som kan finnes av vilt. Igår gikk turen til Grønnsjøen og Skålåsen mens i dag er Storbrennlia blitt undersøkt.

Det ser ut til at det er bra med hare siden det er mye haremøkk å finne og mange jeg har snakket med sier at de har sett bra med hare i hele sommer. Når det gjelder fugel ser det svært bra ut, på disse to dagene har jeg ikke sett mindre enn 5 Tiur hvorav den ene en virkelig rusk i tunvektklassen og 3 kyllinger, itilegg ei eller to ryper og ett orrfugelkull på 5 eller 6 samt noen enkelt fugler.

Elg er det som vanlig lite av her på denne tiden men har sett spor etter et lite dyr, mest sannsynlig ei kvige. Revmøkk har jeg sett på to steder, ellers har jeg sett Korp, Lavskrike, Nøtteskrike, Storlom og Trane.

Det ser altså ut til at vi kan få en fin høst hva vilt angår så får vi håpe på flott vær og fine spennende dager, en ting er ihvertfall helt sikkert: VI GLEDER OSS.

                                          Pus er på plass.

                                          Skålåsputten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar